7 червня команда Центру інноваційних освітніх технологій «PNU EcoSystem» та кафедри початкової освіти Педагогічного факультету Прикарпатського національного університету провели інтерактивний тренінг для викладачів у формі Оксфордських дебатів на тему: «Використання штучного інтелекту у вищій освіті: за чи проти». Завідувач кафедри менеджменту в інформаційних технологіях Наталія Гой та доцент кафедри Ірина Боришкевич взяли участь у тренінгу.
З вітальним словом до викладачів звернулася перша проректорка професорка Валентина Якубів, яка вказала на актуальності підвищення професійної майстерності викладачів, використанні інновацій в освітній практиці та потребі залучення студентів до різних форм навчальної діяльності, зокрема Оксфордських дебатів, надихнула до командної роботи.
Далі учасники ознайомилися з традицією британської Палати громад, основними принципами і правилами проведення дебатів.
Професорка Олена Будник представила тему для обговорення, після чого відбувся поділ учасників на головних промовців та публіку.
Упродовж тривалих обговорень дві команди – Пропозиція та Опозиція – дискутували, відстоюючи свої переконання щодо заявленої гіпотези, висловлювали свої арґументи та контрарґументи про доцільність використання ШІ в освітній діяльності, пріоритети, виклики і загрози чату GPT, академічну доброчесність, приватність, критичне мислення тощо.
Працювали експерти – професор Тетяна Качак і доцент Тетяна Близнюк, – котрі організували низку опитувань, підсумували результати обговорення двох команд шляхом якісного та кількісного аналізу.
Голову дебатів підтримала секретар, доцентка Катерина Фомін, котра ретельно інформувала Промовців про те, скільки вони мають часу для виступу фіксувала час, і на завершення представила учасникам власні результати роботи ШІ стосовно вирішення даної проблеми.
Найбільш аргументовано висловили свою позицію “За чи проти ШІ у вищій освіті?” представники педагогічного, філологічного та природничого факультетів.
За результатами голосування з незначним відривом перемогла команда Опозиції. Думки викладачів, за даними опитування, змінилися на початку та наприкінці дебатів стосовно доцільності, функцій, можливостей ШІ у вищій освіті.
Учасники отримали сертифікати про підвищення кваліфікації (обсяг – 6,0 акад. год).